Toiduainete käibemaksumäära langetamisest võidavad eelkõige kaupmehed ise ning lisaks kõrgema sissetulekuga inimesed, kes kulutavad toidule rohkem hinnast hoolimata, ütles riigikogu rahanduskomisjoni esimees, reformierakondlane Remo Holsmer.
- Riigikogu rahanduskomisjoni juht Remo Holsmer laidab ettevõtjatelt tulnud toidukaupade käibemaksu langetamise idee kiirelt maha. Foto: Eiko Kink
Kui Soome langetas 2009. aastal toiduainete käibemaksu, siis paar kuud olid hinnad Holsmeri sõnul tõesti madalamad, kuid need taastusid õige kiirelt endisele tasemele.
„Et toidule käibemaksumäära langetamise ettepanek tuleb kaupmehelt endalt, siis pole selle maksumuudatuse kõige suuremat võitjat kaugelt vaja otsida - võidab eelkõige kaupmees,“ vastas Holsmer
Rimi Eesti juhi Anders Torelli ettepanekule langetada Eestis toidukauba käibemaksu määra.
„Toiduainete madalam käibemaksumäär on äärmiselt ebaefektiivne meede väiksema sissetulekuga inimeste elujärje parandamisel, või kui hr Torrelli tsiteerida – "kõhu täis söötmisel". Muudatusest saaksid lisaks kaupmeestele kasu hoopis kõrgema sissetulekuga inimesed, kes kulutavad toidule rohkem, hoolimata kaupade lõpphinnast,“ ütles Holsmer.
„Ühesõnaga, me ei toeta seda ettepanekut, selle asemel suurendab valitsus järgmise nelja aasta jooksul maksuvaba tulu 205 euroni kuus ja tõstab toimetulekutoetuse 130 euroni kuus,“ sõnas ta.
„Oluline on ka fiskaalne pool, käibemaksumäära langetamisest kaoks arvestatav eelarvetulu ja seda tuleks mõne teise maksumuudatusega kompenseerida. Vaevalt, et eelarveaugu katmiseks õnnestub toidupoodidel inimesi kaks korda rohkem sööma panna,“ lisas Holsmer.
Seotud lood
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.
Enimloetud
3
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
5
Logistikaäris on keerulised ajad
Viimased uudised
Airbnb majutajat tabas ehmatus
Kui ütleme “ei”, peame ütlema “miks”
Hetkel kuum
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
Logistikaäris on keerulised ajad
Tagasi Äripäeva esilehele